Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski, Wicemarszałkowie Piotr Breś i Marek Wojciechowski, burmisrz Nałęczowa Wiesław Pardyka, Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie Paweł Szumera, kierownik Rejonu Dróg Wojewódzkich w Puławach Sebastian Wilkosz oraz Dyrektor lubelskiego oddziału firmy STRABAG Marcin Zieliński wraz z kierownikiem budowy Marcinem Drozdowskim, wzięli udział w wizycie kontrolnej, wartej ponad 125 milionów złotych, inwestycji polegającej na budowie obwodnicy Nałęczowa. 

Budowana obwodnica Nałęczowa, nazywana jest „drogą życia” zarówno dla mieszkańców Nałęczowa jak i kuracjuszy, którzy wracają do zdrowia w nałęczowskim sanatorium.
Bez tej obwodnicy status miasta uzdrowiskowego, jakie posiada Nałęczów, był zagrożony ze względu na generowany hałas przez przejeżdżające przez to miasto samochody, zarówno osobowe jak i ciężarowemówił na spotkaniu Marszałek Jarosław Stawiarski.
I etap obwodnicy Nałęczowa, którą wykonuje firma STRABAG Polska będzie miał długość 5,166km i rozpocznie się skrzyżowaniem typu rondo na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich Nr 827 i nr 830 za miejscowością Sadurki.
Koniec I etapu obwodnicy to także skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 826 i  drogi powiatowej nr 2540L  w okolicach miejscowości Strzelce.
Dzięki tej obwodnicy, która wyprowadzi ruch tranzytowy poza miasto, Nałęczów nadal będzie mógł szczycić się mianem jednego z najpiękniejszych uzdrowisk w Polsce.
Mieszkańcy Nałęczowa i powiatu puławskiego, obwodnicę Nałęczowa przez kilkadziesiąt lat, bo tyle trwały o nią starania, nazywali „obwodnicą widmo” lub „obwodnicą Yeti” – wszyscy o niej mówili a nikt jej nie widziałmówił Piotr Breś Wicemarszałek Województwa Lubelskiego.
Obecne zaawansowanie prac wynosi 95%.

Podstawowe parametry techniczne obwodnicy Nałęczowa:

  • klasa techniczna drogi – G (droga główna),
  • podstawowy przekrój poprzeczny – szlakowy, fragmentami uliczny lub półuliczny, droga jednojezdniowa dwupasowa,
  • podstawowa szerokość jezdni i pasów ruchu – 7,00 m, 2 pasy po 3,50 m,
  • szerokość dodatkowych pasów ruchu na skrzyżowaniach – 3,50 m,
  • podstawowa szerokość pobocza – 1,25 m (umocnione kruszywem łamanym na szerokości 1,00 m),
  • szerokość chodnika – 1,50 m,
  • szerokość ścieżki rowerowej jednokierunkowej / dwukierunkowej – 1,50 / 2,00 m,
  • długość estakady (po płycie pomostu) – 374,0 m, szerokość użytkowa 13,0 m