Wicepremier, Minister Aktywów Państwowych Jacek Sasin, Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski, Wicemarszałek WL Michał Mulawa, Członek Zarządu WL Zdzisław Szwed, radni Sejmiku WL, Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie Paweł Szumera oraz Prezes Zarządu firmy UNIBEP S.A. Leszek Gołąbiecki, podpisali dzisiaj w Lubelskim Centrum Konferencyjnym umowę na rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 835 Lublin – Wysokie – Biłgoraj – Sieniawa – Przeworsk – Kańczuga – Dynów – Grabownica Starzeńska.

– Nasza obecność w Lublinie, to dowód na to, że nierówności rozwojowe, jakie dotykają Lubelszczyznę, są konsekwentnie usuwane. Zapewniam, że wspólnie z Samorządem Województwa Lubelskiego będziemy działać ręka w rękę, pracując dla dobra rozwoju regionu i dla dobra jego mieszkańców – powiedział wicepremier Jacek Sasin.
Budowana droga to istotny ciąg w układzie komunikacyjnym województwa lubelskiego łączący region lubelski z autostradą A4, stanowiący alternatywne w stosunku do drogi S19 połączenie z Rzeszowem. Do 2022 roku powstanie ostatni odcinek tej trasy od Biłgoraja do granicy województwa z Podkarpaciem.

– Ostatni odcinek tej drogi do granicy województwa jest najbardziej obciążony w całym regionie. Ta inwestycja poprawi bezpieczeństwo, ale również przyczyni się do rozwoju gospodarczego tych terenów – dodał wicemarszałek Michał Mulawa.

Zakres prac
– budowa nowej konstrukcji jezdni,
– umocnienie poboczy,
– przebudowę lub budowę skrzyżowań z innymi drogami publicznymi.
– budowa mostu na rzece Złota Nitka i Luchówka oraz przebudowę istniejącego mostu na rzece Tanew.
– budowa w obrębie pasa drogowego dodatkowych jezdni obsługujących ruch z terenów przyległych zapewniających dojazd do nieruchomości położonych przy drodze wojewódzkiej.
– budowa ścieżki rowerowej, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych oraz szereg infrastruktury zapewniającej bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Korzyści z inwestycji
Droga wojewódzka nr 835 jest uznawana za jedną z najbardziej urokliwych dróg we wschodniej Polsce, gdyż trafimy nią bezpośrednio na Roztocze oraz Pogórze Dynowskie. Jest to także jedna z najbardziej obciążonych dróg wojewódzkich w województwie lubelskim.
Dzięki tej inwestycji kierowcy pokonają fragment szybciej, a co najważniejsze ‒ bezpieczniej. Nowy odcinek drogi zwiększy dostępność komunikacyjną regionu oraz przepustowość, a co za tym idzie ‒ przyśpieszy rozwój gospodarczy regionu.